سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
تنها علمدار هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار

با هدف امکان‌سنجی به منظور اجرای برنامه‌های مشترک:

اجرای مشترک تعزیه خوانان استان کرمان واصفهان انجام می شود

اجرای چهار مجلس تعزیه مشترک با استفاده از هنرمندان حسینی تعزیه خوان استان های کرمان و اصفهان با هدف امکان‌سنجی به منظور اجرای برنامه‌های مشترک در سطح کشور برگزار می شود.

تعزیه کرمان

به گزارش تنها علمدار، ثارالله انکوتی سرپرست گروه منتخب تعزیه بخش چترود کرمان با اشاره به اینکه تعزیه جدای از بحث عزاداری اهل بیت (ع) هنری بسیار ناشناخته است، گفت: می توانیم با جمع آوری مجموعه توانایی ها به تعزیه و حیات آن کمک کنیم تا به طور مستمر و سالانه شاهد برپایی این نوع آئین عزاداری بی نظیر باشیم.

وی با بیان اینکه بهره گیری از نوع اجرای هنرمندان تعزیه از سراسر کشور و همچنین نسخ مورد استفاده در تعزیه ها در ارتقاء سطح کمی و کیفی شبیه خوانان موثر است، اظهار داشت: بهتر است اجراهای مشترک تعزیه با هدف انتقال تجربیات و سرعت پذیری هنرمندان تعزیه در وفق دادن خود با اجرای هنرمند مقابل در دستور کار قرار گیرد.

انکوتی با اعلام اینکه با هماهنگی انجام شده اجرای مشترک چهار مجلس تعزیه با حضور تعدادی از تعزیه خوانان استان کرمان و اصفهان در شهر اصفهان انجام می شود، خاطر نشان کرد: این اجراها با هدف امکان‌سنجی به منظور اجرای تعزیه های مشترک در برنامه های آینده و با استفاده از تعدادی از تعزیه خوانان برتر استان از روستاهای هوتک، سرآسیاب و روستای ده زیار برگزار می شود.

وی افزود: در نخستین گام چهار مجلس تعزیه شهادت علی اکبر، عباس، حر و تعزیه شهادت حضرت فاطمه (س) پیش بینی و برنامه ریزی شده است که از روز سه شنبه 27 فروردین لغایت 30 فروردین ماه جاری در شهر اصفهان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه مکان اجرای تعزیه باید فضایی کاملا اختصاصی از همه جهات لباسپوشخانه، اتاق صوت، محل نگهداری اسب و سایر موارد باشد، گفت: در ایام حضور تعزیه خوانان کرمانی در استان اصفهان از مکان های تخصصی تعزیه در این استان نیز بازدید می شود.




موضوع مطلب :



درباره وبلاگ

عاشق آقا و مولا ابوالفضل (ع) و دنیا هیچ ارزشی ندارد.
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 64
بازدید دیروز: 35
کل بازدیدها: 296186