سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
تنها علمدار هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار

سلام بر تو اى امام هشتم، اى فرزند پیامبر و على، اى پاره تن فاطمه اى جگر گوشه حضرت موسى بن جعفر، و اى امامى که هر لحظه دل هاى ما به شوق دیدار حرم مطهّرت مى تپد، سلام بر تو اى على بن موسى الرضا، و سلام بر پدارن بزرگوارت و فرزندان پاک و معصومت.


فرارسیدن یازدهم ذى القعده سالروز ولادت هشتمین امام معصوم، خورشید فروزان خراسان، مایه برکت و افتخار کشور ایران، محبوب دلهاى شیعیان، حضرت ابى الحسن على بن موسى الرضا علیه السلام را به همه مسلمانان جهان بالأخصّ شیعیان تبریک مى گوییم.

با تولد بهار انتظار به پایان مى‏رسد. رنگ ماتم از چهره شهر زدوده مى‏شود. غم جاى‏خود را به شادى مى‏دهد و شکوفه‏هاى سفید بر قلبها شکوفا مى‏شود و چشمه امید درچشمهاى شیعیان مى‏جوشد. در صبحى به زیبایى بهار و به گرمى و صمیمیت‏خورشید دریازدهم ذى‏القعده سال 148 هجرى، ماهى از تبار نور واز فرزندان على و فاطمه‏درخشش‏یافته، پا به عرصه گیتى مى‏گذارد. اسم او را که جد بزرگوارش سالها در انتظاردیدارش زندگى مى‏کرد و از او و تولدش سخن مى‏گفت، على نهادند و لقبش را رضا، چراکه همیشه راضى به رضاى پروردگار بود. پدر گرامى ایشان حضرت موسى بن‏جعفر(ع)همیشه او را به این نام فرا مى‏خواندند و کنیه‏اش را اباالحسن صدا مى‏زدند.

دردفتر تاریخ شیعه و در کتب و روایات از هشتمین امام با القاب رضا، صابر، رضى،وفى، فاضل، سراج‏الله، نورالهدى، صدیق و ... نام برده‏اند اما معروفترین لقب آن‏حضرت «رضا» است و به این دلیل خداوند نام «رضا» را براى او برگزیده است چون‏ایشان در آسمانها در نزد خداوند تبارک و تعالى و در زمین میان پیامبران وامام(ع) مورد رضایت‏بود و دل به خشنودى خدا سپرده بود.

... در تمایز امام هشتم از بقیه امامان شیعه و اینکه ایشان را به عنوان رضامى‏شناسند، آمده است که: «از وقتى مخالفین از دشمنان آن حضرت به او راضى شدند،همچنانکه موافقین از یاران و دوستانش به او رضایت دادند و این خصوصیت درهیچکدام از پدران بزرگوارش نبود.» مادر کریمه آن حضرت که دلى به وسعت آسمان‏داشت و چشمانى پر از ستاره خوشبختى و در دستانش کلید درى بود که خشنودى خدا بااو باز مى‏شد و آن در «رضا»ى او بود. او بانوى رنج کشیده‏اى بود پر از مغرب‏اسارت که در اختیار جده‏اش حضرت حمیده قرار داده شده بود. نام او را تکتم، نجمه،طاهره، اروى، سمانه و ... آورده‏اند و بعضى خیزران و شقراء نیز گفته‏اند، در عقل‏و دیندارى و حیاء از بهترین زنان بود و در زیرکى و محاسن و اخلاق مورد ستایش‏همگان قرار مى‏گرفت. شیخ صدوق از او روایت کرده است که فرمود: چون فرزندم امام‏رضا(ع) را حامله شدم بهیچ وجه سنگینى حمل را در خود احساس نمى‏کردم چون به خواب‏مى‏رفتم صداى تسبیح و تهلیل و تمجید حق سبحانه و تعالى را از درون بطن خویش‏مى‏شنیدم و ترسان بیدار مى‏شدم و دیگر صدایى نمى‏شنیدم. با اینکه مجموعه خواهران وبرادران امام رضا(ع) را بین‏36 تا 38 نفر ذکر کرده‏اند، اما هیچکدام از آنها درنزد حضرت امام موسى بن‏جعفر(ع) مثل امام رضا(ع) مورد لطف و عنایت و توجه خاص آن‏حضرت نبود.

 

                                                                                                                 

طلوع نامت

رازیست سترگ

که هنوز بتهای کوچک و بزرگ شکسته آنند

پیشانی ات

معبدی است

که عابدان مشرقی

قبله را در آن به جستجویند

در معبد پیشانی ات

شبانی ساده دل میان پیراهن من

به نیایش نشسته است

همراه با کبوترانی

که از نامت دانه و گل بر می چینند

حنجره ات- افشان در آفتاب و مهتاب-

روشن می کند دقایقم را

 

 

وای خدا جون شنبه روزتولد آقامون ضامن آهو ... چقدر دوست داشتیم اون روز مشهد الرضا بودیم سرمون می گذاشتیم روی زانوهامون و زار زار گریه می کردیم چقدر دوست داشتیم شنبه کنار سقاخونه ی طلای آقامون می رفتیم و برای کبوترای حرمش دونه می پاشیدیم . چقدر دوست داشتیم سرمون تکیه بدیم به ضریج و با آقامون درد دل کنیم ....... حرفایی رو بگیم که تا حالا به هیچ کس نگفتیم ... چیزایی رو بخواهیم که تا به حالا از هیچ کس نخواستیم ... از آقامون ضامن آهو بخواهیم فرج آقامون حضرت قائم رو از خدا بخواد و طولانی تر از این نکنه ... ازش می خواستیم ............ خیلی حرفا داریم که بگیم ولی اینجا نمی تونیم بنویسیم ....... از همه تون التماس دعا داریم ... برامون دعا کنید ... بخصوص شما که الآن مشهدید.

                                                           

                                                                        پخش زنده از حرم مطهر امام رضا (ع)

 

 




موضوع مطلب :



درباره وبلاگ

عاشق آقا و مولا ابوالفضل (ع) و دنیا هیچ ارزشی ندارد.
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 36
بازدید دیروز: 30
کل بازدیدها: 296673