سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
تنها علمدار هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار

یک مبلغ علوم اسلامی :

راضی بودن به عملی ناپسند، مشارکت در آن عمل است

یک مبلغ علوم اسلامی، گفت: راضی بودن به عملی ناپسند همانند آن است که خودتان آن عمل را انجام دادید و مشارکت در آن است.

  به گزارش تنها علمدار، حجت الاسلام سید محمدرضا غیاثی استاد حوزه و دانشگاه و مبلغ علوم اسلامی در شب اول از ویژه برنامه در سوگ " خورشید کاظمین " که به مناسبت سالروز شهادت حضرت جواد الائمه به همت هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) با حضور حجت الاسلام سید جواد موسوی مدیر کل صدا و سیمای استان کرمان و جوانان هیئتی در روستای ده زیار برگزار شد، با روایتی از امام نهم شیعیان، گفت: " کسی که به عمل یک فرد و یا قوم راضی باشد مثل آن است که داخل آن قوم بوده و آن عمل را انجام داده است.

وی در تفسیر این روایت با اشاره به اینکه اعمال به سه گروه مباشرتی، تسبیبی و یا رضایتی تقسیم می شوند، افزود: اعمال مباشرتی را فرد، مستقیما خودش انجام می دهد و در خیر و شر آن نیز خودش مسئول است.

حجت الاسلام غیاثی با بیان اینکه عمل تسبیبی یعنی اینکه اجیر شدن برای عملی، تشریح کرد: مسبب کاری شدن یعنی به فردی پولی داده شود تا عمل خیر و یا شری را به سرانجام برساند که این دو نفر باعث انجام شدن آن عمل می شوند.

وی با اشاره به اینکه در حدیث امام جواد (ع) بر راضی بودن کار افراد و یا گروه ها تاکید دارد، گفت: مبادا بر عمل زشت و ناپسند فردی و یا گروهی راضی باشید و او را حمایت کنید که این رضایت عین انجام آن فعل حرام است.

این مبلغ علوم اسلامی افزود: بعنوان مثال کسانی که به شهادت مظلومانه مردم فلسطین رضایت دارند و می گویند حقشان است، مثل آن است که خودش اسلحه به دست گرفته و با اسرائیلی ها همرزم است و مردم مظلوم بی گناه را می کشد.

وی عنوان کرد: به همین نسبت کسانی که آرزوی حضور در کربلا و به شهادت رسیدن در رکاب حضرت امام حسین (ع) و یا حضور در جنگ 8 ساله دفاع مقدس و کمک به رزمندگان را دارند، مثل آن است که در این جنگ ها حضور داشته و برای اسلام شمشیر زدند.

حجت الاسلام غیاثی با بیان اینکه در ابعاد دیگر این روایت امام جواد (ع) این تفسیر می شود که در مقابل اعمالی که از افراد می بینید، مسئولید، گفت: در برابر اطرافیان و خانواده خود احساس مسئولیت کنید و آنها را به خوبی ها امر و از بدی ها باز دارید چرا که رضایت به عمل آنها مشارکت در آن عمل است.

وی با اشاره به اینکه مادران در حق فرزندان خود دعا کنند و از خداوند عاقبت به خیری آنها را بطلبند، ادامه داد: متاسفانه بعضی از والدین فرزندشان را به خودش وا می گذارند و احساس مسئولیتی ندارند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اعلام اینکه والدینی که در خانه ماهواره دارند، پایگاه شیطان را در خانه ایجاد کردند، خاطر نشان کرد: چقدر مطمئن هستید که فرزندتان، عروس تان و یا دامادتان منحرف نشود و یا آلوده به گناه نشود.

وی تصریح کرد: خانواده ها مراقب باشند که مسبب گناه کردن فرزندشان نشوند.

گفتنی است شب اول از ویژه برنامه در سوگ " خورشید کاظمین " در مسجد جواد الائمه (ع) روستای ده زیار با عزاداری هیئت های مذهبی و مداحی عادل رضایی همراه بود.

 




موضوع مطلب :



درباره وبلاگ

عاشق آقا و مولا ابوالفضل (ع) و دنیا هیچ ارزشی ندارد.
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 25
بازدید دیروز: 7
کل بازدیدها: 296815