سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
تنها علمدار هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار

فراخوان سوگواره عکس عاشورایی ده‌زیار کرمان منتشر شد

 

دبیر اجرایی سوگواره عکس عاشورایی ده‌زیار کرمان گفت: فراخوان نخستین سوگواره عکس عاشورایی روستای ده‌زیار کرمان با موضوع تعزیه منتشر شد  .

ده زیار

به گزارش تنها علمدار،  ثارالله انکوتی دبیر اجرایی اولین سوگواره عکس عاشورایی روستای ده زیار، امروز( اول بهمن)به رسانه ها اعلام کرد: این سوگواره با موضوع به تصویر کشیدن آیین شبیه خوانی ده زیار در دو بخش عکس حرفه ای و عکس موبایلی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری سوگواره اعتلای فرهنگ غنی عزاداری در فرهنگ ایرانی به شیوه شبیه خوانی است، افزود: سوگواره عکس عاشورایی ده زیارمی کوشد تا جلوه هایی ناب از عشق و دلدادگی مردم ایران اسلامی در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) را به تصویر بکشد.

 انکوتی با اشاره به اینکه عکاسان شرکت کننده فقط باید آثاری که در روستای ده زیار کرمان عکاسی شده را به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند، خاطر نشان کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه سوگواره تا پایان وقت اداری شنبه 10بهمن جاری است.

وی با بیان اینکه حداکثر تعداد5عکس از هر عکاس با در نظر گرفتن سایز و فونت مورد نظر در فراخوان پذیرفته خواهد شد، گفت: آثار ارسال شده به دبیرخانه سوگواره پس از انتخاب هیئت داوران چاپ و در ایام فاطمیه سال جاری از تاریخ 3اسفند به مدت 10روز در موزه آگیرا شهر کرمان واقع در پژوهشکده تعلیم و تربیت به نمایش گذاشته می شوند.

دبیر اجرایی اولین سوگواره عکس عاشورایی ده زیار با اشاره به اینکه عکس های ارسالی به دبیرخانه سوگواره مسترد نخواهد شد، تصریح کرد: حمید قنبری دبیر تخصصی سوگواره و آقایان مهدی جعفری، محمد اسلامی و مجتبی صفرعلی زاده اعضای هیئت داوری است.

وی از همکاری بسیار خوب نهادهای فرهنگی و بخش خصوصی استان در برگزاری این سوگواره عکاسی خبر داد و گفت: جوایز ویژه ای برای برگزیدگان سوگواره در هر دو بخش حرفه ای و موبایلی در نظر گرفته شده است و مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر چهارشنبه 12اسفند 94از ساعت 18در محل سالن اجتماعات مرکز پژوهش های علمی و آموزشی کرمان (پژوهشکده تعلیم و تربیت) برگزلر می شود.

انکوتی افزود: برای ارسال آثار باید به دبیرخانه اولین سوگواره عکس عاشورایی ده زیار واقع در حوزه هنری استان کرمان به آدرس خیابان امام خمینی(ره) کوچه شماره 8مراجعه و یا از طریق پست الکترونیک به آدرسakstazieh.dehziyar@gmail.com  ارسال نمایند، همچنین شماره تلفن های 32266310و 09131953646برای دریافت اطلاعات بیشتراز نحوه برگزاری سوگواره در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، روستای ده زیار به عنوان کانون برگزاری آیین تعزیه خوانی استان کرمان همه ساله در ایام محرم و صفر به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی میزبان تعداد زیادی از عکاسان برای خلق آثار عاشورایی است.




موضوع مطلب :



درباره وبلاگ

عاشق آقا و مولا ابوالفضل (ع) و دنیا هیچ ارزشی ندارد.
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 30
کل بازدیدها: 296645