سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
تنها علمدار هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار

درحرم امیرالمومنین(ع)  صورت پذیرفت:

طنین شورحسینی توسط تعزیه خوانان کرمانی

هنرمندان حسینی تعزیه شهادت حضرت عباس(ع) را دربارگاه ملکوتی امام اول شیعیان اجرا کردند.

تعزیه

به گزارش تنها علمدار، ثارالله انکوتی مدیراجرایی گروه اعزامی تعزیه خوانان استان کرمان وابسته به حوزه هنری با بیان این مطلب گفت: همزمان با دومین روز از حضور کاروان تعزیه خوانان درنجف اشرف، مجلس تعزیه شهادت عباس(ع) توسط گروه تعزیه منتخب بخش چترود در صحن و سرای امیرمومنان((ع) و درمیان جمعی از ارادتمندان به اهل بیت(ع) اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه این مراسم در ضلع غربی حرم مطهر از سمت ورودی باب الطوسی برگزار شد، خاطر نشان کرد: تعزیه خوانان با ناباوری از اینکه در حرم مطهر امام اول شیعیان عرض ارادت خود را به نمایش می گذارند، چندین بار درحال اجرای تعزیه تحت تاثیر قرار گرفتند و در عزای اهل بیت(ع) اشک ماتم ریختند.

انکوتی با اظهار به اینکه گروه اعزامی به سفر زیارتی عتبات عالیات از منطقه چترود کرمان و از روستاهای هوتک، سراسیاب6 و روستای ده زیار انتخاب شده اند،گفت: در این مجلس تعزیه مجتبی سعادتی مجد، هوشنگ انکوتی، محمد مهدی، رضاو امیر حسین میراحمدی، علی، حسین، محمد و اکبر افضلی، مهلا افضلی، محمد زارکویی، محمد حسین درویش هو و محمد و ثارالله انکوتی شبیه خوانی کردند.

گفتنی است کاروان اعزامی تعزیه خوانان سپس ضمن زیارت مرقد شریف حضرت علی (ع) برای ادای اعمال مسجد کوفه و زیارت آرامگاه میثم تمار، مسلم بن عقیل و هانی بن عروه عازم شهر کوفه شدند.

لازم به ذکر است امروز صبح چهارشنبه 12 مهرماه تعزیه شهادت حضرت علی اکبر(ع) را در حرم مولی علی (ع) اجرا می کنند.




موضوع مطلب :



درباره وبلاگ

عاشق آقا و مولا ابوالفضل (ع) و دنیا هیچ ارزشی ندارد.
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 15
کل بازدیدها: 296099