سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
تنها علمدار هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کرمان:

وزارت ارشاد از گروه های تعزیه حرفه ای حمایت می کند

وزیر ارشاد در ارتباط با تعزیه

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تعزیه را یک هنر اصیل ایرانی اسلامی معرفی کرد و گفت: از گروه های تعزیه فعال در طول سال حمایت می شود.

به گزارش تنها علمدار، دکتر سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه ستاد راهبردی استان کرمان که به ریاست دکتر رحیمی معاون اول رئیس جمهور در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری تشکیل شد، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تنها علمدار، گفت: تعزیه یک هنر اصیل ایرانی است که با آموزه های دینی ایرانیان گره خورده است.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان این عرصه با انگیزه های مذهبی در تعزیه شرکت می کنند، خاطر نشان کرد: مردم نیز به دلیل اسلامی و مذهبی بودن هنر تعزیه، برای برگزاری مجالس تعزیه در ایام مختلف منسوب به اهل بیت (ع) بسیار کمک می کنند.

دکتر حسینی با اظهار به اینکه تعزیه باید به صورت مردمی در کشور رهبری و برگزار شود، گفت: این هنر، اصلا نباید شکل دولتی به خود گرفته بلکه باید به صورت خودجوش و مردمی ساماندهی و اجرا شود.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته های فرهنگی مورد نظر در کشور از گروه های تعزیه برای اجرا، دعوت می کند، تصریح کرد: از گروه های تعزی حرفه ای که در طول سال فعالیت مستمر دارند و اجرای آنها تنها به دهه محرم معطوف نمی شود، حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: هنرمندان تعزیه می توانند با عضویت در صندوق حمایت از هنرمندان از مزایای این صندوق بهره مند شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بازبینی و بررسی متون و نسخ تعزیه در معاونت هنری این وزارتخانه خبر داد و بیان داشت: بحث آموزش هنر اسلامی تعزیه نیز در این معاونت در دستور کار قرار می گیرد.




موضوع مطلب :



درباره وبلاگ

عاشق آقا و مولا ابوالفضل (ع) و دنیا هیچ ارزشی ندارد.
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 89
بازدید دیروز: 70
کل بازدیدها: 296975