سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
تنها علمدار هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار

جمع با صفای جوانان در :

ویژه برنامه با کاروان عشق (5)

ده زیار

در آستانه اربعین حسینی برگزار می شود:

پنجمین دوره ویژه برنامه " با کاروان عشق "

در آستانه اربعین حسینی پنجمین دوره ویژه برنامه " با کاروان عشق " در ده زیار کرمان برگزار می شود.

به گزارش تنها علمدار، به همت هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار از توابع بخش چترود کرمان در آستانه فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای پنجمین سال متوالی ویژه برنامه " با کاروان عشق " برگزار می شود.

ثارالله انکوتی مدیر اجرایی هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) با بیان اینکه این مراسم در یادبود شهید جهانگیر صدقی دومین شهید روستای ده زیار برنامه ریزی شده است، گفت: در جلسه برنامه ریزی هیئت مقرر گردید که هر یک از ویژه برنامه های هیئت در یادبود یکی از شهدا برگزار شود.

وی یادآور شد: شهید جهانگیر صدقی دومین شهید روستای ده زیار است که بعنوان مسئول آموزش مخابرات لشکر 41 ثارالله در جبهه بانه در عملیات کربلای 10 به درجه رفیع شهادت رسید.

انکوتی با اشاره به اینکه ویژه برنامه " با کاروان عشق " به مناسبت اربعین حسینی و در راستای تبیین واقعه عاشورا و نقش حضرت زینب (س) پس از آن واقعه در نظر گرفته شده است، افزود: این مراسم از تاریخ سه شنبه 26 آذر الی 30 آذر به مدت 5 شب از ساعت 19:30 برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: در این مراسم حجج الاسلام علی اکبر سام نژاد امام جمعه چترود، محمد افضلی و حسین شهابی در تبیین بصیرت عاشورایی سخنرانی می کنند.

مدیر اجرایی هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) با بیان اینکه این مراسم با مداحی و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت (ع)، سید رضا تحویلدار، علی کدخدایی، سید روح الله نیکخواه، عادل رضایی، حمید عسکری و روح الله علیرضایی همراه است، گفت: ویژه برنامه " با کاروان عشق " در محل مسجد جامع روستای ده زیار از توابع بخش چترود کرمان در فاصله 40 کیلومتری شهر کرمان برگزار می شود.




موضوع مطلب :


ارسال به دوستان

امروز21 آذرماه برگزار می‌شود:

شبیه‌خوانی تعزیه شاهچراغ در کرمان

مسئول گروه تعزیه منتخب بخش چترود از روستاهای هوتک، سرآسیاب و ده‌زیار از شبیه‌خوانی تعزیه غریب «شاهچراغ » در کرمان امروز 21 آذر ماه جاری خبر داد.

ثارالله انکوتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به اینکه معمولا مجالس تعزیه معروف در ایام ماه محرم و صفر اجرا می‌شود، گفت: به همت این گروه مجلس تعزیه شاهچراغ یکی از مجالس تعزیه غریب در کرمان شبیه‌خوانی می‌شود .

وی با بیان اینکه این مجلس تعزیه ماجرای شهادت احمد‌بن‌موسی بن‌جعفر(ع) از فرزندان امام موسی کاظم(ع) معروف به «سیدالسادات» و «شاهچراغ» است، افزود: در این مجلس تعزیه حرکت جناب سیدامیر احمد معروف به شاهچراغ به اتفاق دو برادر خود جناب سیدامیر محمد عابد و جناب سیدعلاءالدین حسین از مدینه به سمت توس به نیت پیوستن به برادرشان حضرت علی‌بن‌موسی الرضا(ع) شبیه‌خوانی می‌شود.

انکوتی تصریح کرد: در همه مجالس تعزیه گریزی به واقعه عاشورا زده می‌شود و بیان گوشه‌هایی از وقایع عاشورا در همه تعزیه‌ها انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این مجلس توسط هنرمندان حسینی مجتبی و حمید سعادتی‌مجد، محمد، رضا، مصطفی، علی، امیرعباس، اکبر و امین افضلی، محمدمهدی، رضا، سلیم و امیرحسین میراحمدی، دانیال مهدوی و معین، محمد و ثارالله انکوتی و مجتبی جعفری شبیه‌خوانی می‌شود.

 

مسئول گروه تعزیه منتخب بخش چترود کرمان با اشاره به اینکه مجلس تعزیه «شاهچراغ‌» پنجشنبه 21 آذر ماه جاری از ساعت 19 الی 21 در محل حسینیه سیدالشهدا شهر کرمان واقع در خیابان شهید مصطفی خمینی، ابتدای خیابان شهیدان اعتباری اجرا می‌شود، عنوان کرد: به همت هیئت امنا حسینیه سیدالشهدا کرمان تا آخر ماه صفر هر پنجشنبه مراسم تعزیه‌خوانی در این مکان برگزار می‌شود.




موضوع مطلب :



درباره وبلاگ

عاشق آقا و مولا ابوالفضل (ع) و دنیا هیچ ارزشی ندارد.
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 33
بازدید دیروز: 30
کل بازدیدها: 296670