سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
تنها علمدار هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار

حجت الاسلام افضلی در جمع جوانان هیئتی:

منتظر واقعی باشید/ امام حسین (ع)را منتظرانش شهید کردند

مدیر عامل اتحادیه موسسات قرآنی مردمی استان کرمان در بیان ویژگی های منتظران واقعی امام زمان (عج)، گفت: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را منتظران حضرت شهید کردند، آیا شما منتظران واقعی هستید؟

ده زیار

 

به گزارش تنها علمدار، حجت الاسلام محمد افضلی مبلغ علوم اسلامی در دومین شب از مراسم ویژه برنامه با کاروان عشق در محل سقاخانه و دارالشفاء حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار در جمع جوانان هیئتی منطقه چترود، بیان داشت: با امام حسین (ع) همراه شدن فقط شرکت در مراسمات مذهبی نیست.

وی با اشاره به احوالات حبیب بن مظاهر یکی از یاران با وفای حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، تشریح کرد: حبیب هم در دنیا و هم در آخرت با امام خویش محشور است چرا که اگر با دیگر به دنیا می آمد در راه امام خویش جان می داد.

حجت الاسلام افضلی با بیان اینکه خیلی ها زمان حرکت امام حسین (ع) از مکه به سمت کربلا با حضرت همراه شدند و دست بیعت با ایشان دادند، گفت: دسید الشهداء از هر مسیر که عبور می کرد عده ای به حضرت می پیوستند اما آیا تا آخر با امام خویش بودند.

وی با طرح سوال اینکه چرا از این همه یار امام فقط سه نفر در صحرای کربلا در رکاب ایشان ماندند و شهید شدند، خاطر نشان کرد: آنها هدفشان لقاء الله نبود و به گمان پیروزی امام و دست یافتن به فرمانداری های قسمت هایی از عراق با ایشان همراه شدند ولی وقتی دیدند که حسین بن علی (ع) برای شهادت به کربلا می رود، به بهانه های مختلف دنیوی از امام جدا شدند.

این مبلغ علوم اسلامی خطاب به جوانان هیئتی با بیان اینکه... این مبلغ علوم اسلامی خطاب به جوانان هیئتی با بیان اینکه مایه عزت شیعه و سربلندی اهل بیت (ع) باشید، افزود: از بسیاری ها در محافل گوناگون شنیده می شود که کاش ما در زمان امام حسین (ع) بودیم تا در روز عاشورا در رکابش شمشیر می زدیم و دشمنان را هلاک می کردییم.

وی خاطر نشان کرد: مگر نه اینکه از معصوم (س) نقل شده است که " کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا:، پس طبق این روایت ما الآن در کربلا هستیم و همین لحظه عاشوراست.

مدیر عامل اتحادیه موسسات قرآنی مردمی استان کرمان با تاکید بر اینکه پا بر روی هواهای نفسانی خود بگذارید و به یاری امام زمان خود بشتابید، گفت: کسب معرفت مهم است، امام حسین که فقط سینه زن نمی خواهد.

وی تصریح کرد: آیا تا کنون امام زمان (عج) را با امام حسین ( ع) مقایسه کرده اید که لااقل امام سوم شیعیان 72 نفر جان بر کف داشت تا قیام کند اما امام زمانمان چه؟

تعزیه

 

سخنران دومین شب از ویژه برنامه با کاروان عشق با نظر به اینکه جوانی که پس از اقامه نماز صبح سه دقیقه وقت نگذارد تا دعای عهد با امام زمان را بخواند، نمی تواند ادعای انتظار داشته باشد، خاطر نشان کرد: دعای عهد درخواست پیمان با امام زمان را دارد و امام صادق (ع) در اهمیت قرائت دعای عهد می فرمایند؟ کسیکه چهل صبح دعای امام زمان را بخواند ظهور حضرت را درک خواهد کرد.

حجت الاسلام افضلی با اشاره به اینکه شور حسینی داشتن خوب است، تصریح کرد: جوانان شعور حسینی داشته باشید، اگر اکنون به ندای امام زمان (عج) توجهی نکنید نمی توانید ادعا کنید که اگر در کربلا بودید جان خود را در راه امام حسین فدا می کردید.

گفتنی است دومین شب از ویژه برنامه با کاروان عشق که به همت هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار برگزار شد با مداحی برادر علی کدخدائی همراه بود.




موضوع مطلب :



درباره وبلاگ

عاشق آقا و مولا ابوالفضل (ع) و دنیا هیچ ارزشی ندارد.
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 35
کل بازدیدها: 296130