سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
تنها علمدار هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار

ده زیار کانون برگزاری تعزیه در کشور است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه آئین تعزیه خوانی ده زیار، روستای ده زیار را کانون برگزاری تعزیه در کشور معرفی کرد  .

دکتر پورابراهیمی

به گزارش تنها علمدار به نقل از کرنا، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در هشتمین شب از برگزاری نخستین جشنواره نمایش های آئینی کرمان در روستای ده زیار از توابع بخش چترود با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره ها و سوگواره های تعزیه چیزی جز ابراز عشق و ارادت مردم به خاندان عصمت و طهارت (ع) نیست، گفت: محبت اهل بیت (ع) سرمایه بزرگی برای ملت ایران است.

وی با بیان اینکه دشمنان سال ها تلاش کردند تا این محبت را در دل مردم ایران کمرنگ کنند و نتوانستند، افزود: نه تنها که نتوانستند بلکه روز به روز عشق و محبت مردم ایران اسلامی به اهل بیت (ع) بیشتر و پر رنگ تر می شود.

پورابراهیمی دلیل ناکامی رضا خان قاجار را در ترویج بی دینی در کشور و بوجود آوردن حکومتی بدون دین را عمق محبت مردم به خاندان رسالت و نبوت دانست و گفت: این یک رمز الهی است که بعد از گذشت 1400 سال از واقعه عاشورا، عزای امام حسین (ع) برای مردم ایران همچنان تازه است.

وی با اشاره به اثرگذاری تعزیه در کودکان و ایجاد محبت اهل بیت (ع) بر روی آنها، خاطرنشان کرد: تعزیه ایران سرمایه بزرگی است که بچه ها در کنار این سرمایه عظیم، رشد می کنند و با محبت اهل بیت (ع) کامل می شوند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دست برداشتن از احکام نورانی اسلام ما را به نابودی می کشاند، تاکید کرد: اگر محبت اهل بیت (ع) را از کشور ما بگیرند دیگر چیزی برای ما باقی نمی ماند.

وی در خصوص برگزاری مراسم تعزیه خوانی در روستای ده زیار با اشاره به اینکه تعزیه در این روستا سال ها در حال برگزاری است و نسل به نسل منتقل می شود، گفت: روستای ده زیار پایگاه تعزیه استان کرمان است و هنر آئینی تعزیه سال ها در این منطقه رونق داشته است.

پورابراهیمی روستای ده زیار را کانون برگزاری تعزیه در کشور معرفی کرد و افزود: بهتر است مسئولین استان برای احداث یک فضای تخصصی تعزیه در این روستا همکاری کنند.

وی با بیان اینکه برای انجام هر کار فرهنگی باید بستر و فضای انجام آن کار مهیا شود، تصریح کرد: احداث مکان تخصصی تعزیه در این روستا یک ضرورت است که باید پی گیری شود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنانش در ارتباط با مسائل اقتصادی در کشور، گفت: اقدامات مجلس و دولت در راستای حل مشکلات اقتصادی بسیار فعال دنبال می شود.

وی چشم انداز اقتصادی کشور را مناسب ارزیابی کرد و افزود: بحث اشتغال جوانان دغدغه نمایندگان در مجلس است و آن را به شدت پی گیری می کنیم.

گفتنی است اولین جشنواره نمایش های آئینی کرمان که به همت هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری استان کرمان با حضور 12 گروه تعزیه خوانی و پرده خوانی از سراسر استان از 21 فروردین آغاز شده تا 1 اردیبهشت ماه ادامه دارد.




موضوع مطلب :



درباره وبلاگ

عاشق آقا و مولا ابوالفضل (ع) و دنیا هیچ ارزشی ندارد.
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 58
بازدید دیروز: 35
کل بازدیدها: 296180