سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
تنها علمدار هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار

به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س):

پنج مجلس تعزیه در کرمان شبیه خوانی می شود

به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س) پنج مجلس تعزیه توسط گروه تعزیه چترود از روستاهای هوتک، سرآسیاب و ده زیار در شهر کرمان شبیه خوانی می شود.

تعزیه کرمان

به گزارش تنها علمدار، ثارالله انکوتی مسئول گروه تعزیه منتخب بخش چترود از روستاهای هوتک، سرآسیاب و ده زیار از اجرای پنج مجلس تعزیه در سوگ شهادت ام البکاء ، شهزاده خیرالنساء حضرت رقیه (س) در شهر کرمان خبر داد.

وی با بیان اینکه این مجالس از روز جمعه تاریخ 7 آذر بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء آغاز و به مدت پنج شب ادامه دارد، گفت: در مدت 5 شب تعزیه داری پنج مجلس تعزیه حضرت علی اکبر، حضرت حر بن یزید ریاحی، حضرت عباس، امام حسین (ع) و مجلس تعزیه بازار شام و شهادت حضرت رقیه (س) شبیه خوانی می شود.

انکوتی با اشاره به اینکه در برگزاری این مراسم آئینی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمان، هیئت عزاداری قمر بنی هاشم و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان همکاری دارند، افزود: این مراسم تعزیه خوانی به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س) در تکیه حضرت ابوالفضل (ع) محله آسیاباد جنوبی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای ماه محرم تا کنون بیش از 30 مجلس تعزیه در سطح استان توسط گروه تعزیه منتخب بخش چترود از روستاهای هوتک، سرآسیاب و ده زیار اجرای عمومی شده است، گفت: پیش بینی می شود تا پایان ماه صفر 50 مجلس تعزیه با موضوعات مختلف در کرمان شبیه خوانی شود.

گفتنی است گروه تعزیه منتخب بخش چترود از روستاهای هوتک، سرآسیاب و ده زیار از گروه های مطرح استان کرمان است که سابقه اجرای تعزیه در کربلای معلی و نجف اشرف را در کارنامه خود دارد.




موضوع مطلب :



درباره وبلاگ

عاشق آقا و مولا ابوالفضل (ع) و دنیا هیچ ارزشی ندارد.
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 20
بازدید دیروز: 40
کل بازدیدها: 296697