سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
تنها علمدار هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار

اجرای 4 مجلس تعزیه با موضوع ولایت

مجالس تعزیه عابس و شوذب، حر بن یزید ریاحی، شاهچراغ و حضرت عباس (ع) همزمان با سالروز 9 دی با محوریت ولایت در کرمان شبیه خوانی می شود.

تعزیه

به گزارش تنها علمدار، ثارالله انکوتی مسئول گروه تعزیه منتخب بخش چترود از روستاهای هوتک، سرآسیاب و ده زیار از اجرای 4 مجلس تعزیه با موضوع ولایتمداری در شهر کرمان خبر داد.

وی با بیان اینکه این مجالس تعزیه به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع) و فرا رسیدن سالروز 9 دی روز تجدید میثاق امت با ولایت برگزار می شود، خاطر نشان کرد: به همین مناسبت مجالس انتخاب شده با محوریت وفاداری و ولایتمداری اصحاب امام حسین (ع) در نظر گرفته شده است.

این فعال هنر آئینی تعزیه با اشاره به اینکه این مراسم با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، انجمن تعزیه استان، بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کرمان و پایگاه مقاومت بسیج امام حسن عسکری (ع) برگزار می شود، گفت: در این مجالس، برهنه شدن و عریان جنگ نمودن عابس و غلامش شوذب، توبه پذیری حر بن یزید ریاحی و وفاداری حضرت ابوالفضل (ع) نسبت به امام زمان شان بیشتر نشان داده می شود.

وی با بیان اینکه آخرین شب از برگزاری مجالس تعزیه با آغاز امامت حضرت مهدی (عج) مصادف می شود، عنوان کرد: به همین مناسبت در شب چهارم مراسم تعزیه خوانی، مجلس تعزیه شاهچراغ (ع) بصورت شادمانه شبیه خوانی می شود.

انکوتی با اعلام اینکه مجالس یاد شده توسط گروه تعزیه منتخب بخش چترود از روستاهای هوتک، سرآسیاب و ده زیار اجرای عمومی می شود، گفت: هنرمندان محمد مهدی، رضا و امیر حسین میراحمدی، مجتبی سعادتی، ثارالله انکوتی، غلامرضا سبحانی فرد، علی، رضا و محمد افضلی، غلامرضا حسن زاده، علیرضا مختارآبادی، صالح صدقی شبیه خوانان و حسین نخعی موزیک تعزیه را برگزار می کند.

وی افزود: این مراسم از تاریخ سه شنبه 9 دی الی جمعه 12 دی هر شب از ساعت 18:30 در مسجد امام حسن مجتبی (ع) خیابان فیروزآباد کرمان برگزار می شود.




موضوع مطلب :



درباره وبلاگ

عاشق آقا و مولا ابوالفضل (ع) و دنیا هیچ ارزشی ندارد.
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 4
کل بازدیدها: 296600