سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
تنها علمدار هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار

 

عملکرد هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار در سال 1385

خادمان هیئت تعزیه خوانی به لطف خداوند و با عنایات امام زمان (عج) و کمکهای بی دریغ شما عزیزان توانستند تا در عرصۀ انجام فعالیتهای فرهنگی - مذهبی در سال مزین به نام نامی نبی مکرم اسلام(ص) سربلند بیرون آمده و در برپایی مراسمات ذیل کوشا باشند. اکنون به مواردی از آنان اشاره می کنیم، باشد که در سال جدید با مدد شما عاشقان و دلشیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام در این زمینه فعالتر ظاهر گردیم.

1-* افتتاح دفتر هیئت ، همراه با قرائت زیارت عاشورا با مداحی برادر محسن رنجبر ، در محل گلزار شهدا روستا با حضور خانواده های معظم شهدا و جمعی از اهالی محترم در مورخه 21/02/85 .

2-* آغاز طرح کمیل (2) هم ناله با درد و دلهای مولای متقیان علی (ع) با چاه بعد از شهادت حضرت زهرا (س) با نیت چهارده معصوم (س) و اجر نهادن به مقام والای شهیدان و زنده نگه داشتن یاد و خاطره ده شهید گرانقدر روستا به مدت چهارده هفته، پنجشنبه شب ها در محل گلزار شهدا با نوای گرم چهارده نفر از مداحان مطرح استانی در محل گلزار شهدا در مورخه 18/03/85 .

3-* دعوت از سازمان انتقال خون استان کرمان با هدف خونگیری از مردم نوع دوست روستا جهت اهدا به بیماران نیازمند به خون در محل مدرسه راهنمایی شهید عباس وصال در مورخه 26/03/85 .

4-* اجرای دو تعزیه غصب باغ فدک و شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها برای اولین بار در محل سقاخانه و دارالشفائ حضرت عباس (ع) در تاریخ های 29/03/85 و 05/04/85 .

5-* کسب مقام دوم هیئتی در سیزدهمین سوگواره پژوهشی تعزیه استان کرمان در محل مجموعۀ تعزیه خوانی سوره کرمان، در ایام فاطمیه مورخه 09/04/85 با ذکر این موارد: انتخاب بهترین گروه هیئتی تعزیه،از لحاظ انسجام و نظم و انضباط - کسب مقام اول ابوالفضل خوانی و شمر خوانی – انتخاب بهترین گروه موزیک از لحاظ جوان بودن و هماهنگ نواختن – انتخاب بهترین گروه هیئتی تعزیه، از لحاظ استفاده از وسائل سنتی تعزیه.

6-* افتخار آفرینی تعدادی از دانش آموزان ممتاز عضو هیئت و چاپ عکس و معدل ایشان در هفته نامۀ ارزشی ثارالله کرمان ، با هدف تشویق عزیزان هیئتی در عرصۀ علم و دانش در مورخه 10/05/85 .

7-* راه اندازی سایت اینترنتی مختص هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) با نام « تنها علمدار » و آدرس اینترنتی « www.tanhaalamdar.parsiblog.com  » با هدف شناساندن هیئت و فعالیتهای آن و همچنین شناساندن روستا به جهانیان در مورخه 22/05/85 .

8-* برگزاری مراسم اختتامیۀ طرح کمیل (2) با برنامه های: نماز جماعت – غبار روبی قبور مطهر شهدا – مداحی برادر علی مقدم – سخنرانی حجت الاسلام ربانی – اهدا جوائز مسابقه تنها علمدار و در نهایت پذیرائی شام در محل گلزار شهدا در مورخه 23/06/85 .

9-* نصب تابلوی مذهبی در بلوار ورودی سقاخانه با هدف سهیم بودن در عمران و آبادانی روستا با توجه به نزدیــک شدن محرم الحرام و روی آوردن عاشقان به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در محل سقـــاخانه ، در مورخــــه 28/10/85 .

10-* قبولی برادر هیئتی ، آقای یونس افضلی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان ، که از افتخارات خادمان هیئت به شمار می رود، در مورخه 05/11/85 .

11-* برگزاری بیش از 25 جلسه تعزیه در وصف شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش در ایام حزن و اندوه محرم و صفر در روستا ، بخش چترود و شهر های جوپار و کرمان که تعزیۀ « حجت الوداع امام حسین (ع) » برای اولین بار ، در نوع خود بی نظیر بود.

12-* برپایی اولین گردهمایی مسئولین هیئات مذهبی ، مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) منطقۀ چترود با هدف آشنایی این افراد فعال با هم و بحث و تبادل نظر پیرامون آسیب شناسی و آفت زدایی دربارۀ نحوۀ برگزاری مراسمات عزاداری و سوگواری اهل بیت عصمت و طهارت سلام الله علیها در محل مسجد جامع روستا با همکاری اداره کل ارشاد و اسلامی استان کرمان و اداره آموزش و پرورش چترود با برنامه های: سخنرانی آقای اطهری نیا و حجت الاسلام والمسلمین فتاحی معاونت اداره ارشاد و اهدا کتاب و سی دی به مهمانان حاضر در جلسه ، در مورخه 13/12/85 .

13-* پخش هفته نامه ارزشی ثارالله کرمان به صورت مداوم و مستمر، هر هفته توسط خادمان هیئت در بخش چترود و روستا با هدف، بالا بردن سطح اطلاعات عمومی مردم منطقه.

14-* برگزاری دعای  روح بخش و معنوی توسل در آغازین ساعات سال 1386هجری شمسی بر سر سفره هفت سین چهارده معصوم (س) با هدف آغاز سالی خوش یمن و موفق و توام با سلامتی همه مسلمانان و شیعیان جهان و سرافرازی میهن عزیزمان ایران اسلامی در پناه اهل بیت (ع) و امام زمان (عج) در محل مسجد جامع با مداحی برادر مهدی صدقی، در مورخه 29/12/85 .

امید است که اینگونه فعالیتهای فرهنگی و مذهبی مورد قبول و رضایت خداوند منان ، قلب نازنین حضرت ولی عصر (عج) و ساحت مقدس حضرت سید الشهدا (ع) و صاحب اصلی این هیئت، بزرگ پرچمدار کربلا حضرت عباس (ع) ، ارواح مطهر شهدا و امام شهدا حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری قرار گیرد.
بدینوسیله از تمامی خادمان هیئت و خانواده محترمشان و همۀ کسانی که ما را در برپایی این قبیل مراسمات یاری کردند و دعوت ما را لبیک گفتند، صمیمانه تشکر و سپاسگزاری می نمائیم.
« روابط عمومی هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار »




موضوع مطلب :



درباره وبلاگ

عاشق آقا و مولا ابوالفضل (ع) و دنیا هیچ ارزشی ندارد.
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 30
کل بازدیدها: 296651