سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
تنها علمدار هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار

رئیس حوزه هنری استان کرمان:

استان کرمان از پیش قراولان تعمیم و گسترش هنر نمایشی مذهبی تعزیه است

تعزیه در کربلا

رئیس حوزه هنری استان کرمان هنر اسلامی تعزیه را نمایشی توأم‌ با درجات بالایی از عشق و اخلاص‌ معرفی و اعلام کرد: به همت گروه‌های تعزیه استان، کرمان یکی از پیش قراولان تعمیم و گسترش هنر نمایشی مذهبی تعزیه در کشور است.

به گزارش خبرنگار تنها علمدار، عباس سالاری رئیس حوزه هنری استان کرمان در حاشیه مراسم افتتاحیه هفتمین سوگواره تعزیه شهر محی آباد کرمان با بیان اینکه هنر دینی تعزیه، در بسیاری موارد، این هنر را از سایر هنر ها متمایز ساخته است، گفت: توأم بودن سه رکن کلام، موسیقی و حرکت‌، حزن‌انگیزی و تراژیک بودن از مهمترین این وجه تمایز هاست.

وی با اشاره به اینکه تعزیه به جهت دارابودن بُعد مذهبی و قدسی و ارتباط تنگاتنگ با شعائر مذهبی، از ارزش بسیار بالایی نسبت به سایر هنرها برخوردار است، خاطر نشان کرد:  این وی‍ژگی تعزیه به دلیل ایمان و اخلاص متولیان، تعزیه‌خوانان و تماشاگرانش است که صرفا به انگیزه‌های معنوی و عبادی در مراسم تعزیه شرکت می کنند.

سالاری تعزیه را یکی از پر مخاطب ترین هنرها عنوان کرد و گفت: هنر کاملا اسلامی تعزیه ابراز محبت به خاندان رسالت را به خوبی به نمایش می گذارد که در نهایت با جلب رضای خداوند و نیل به پاداش اخروی‌ همراه است.

تعزیه در کربلا

رئیس حوزه هنری استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برگزاری سوگواره های تعزیه در استان به صور گوناگون و متعدد، یک حرکت فرهنگی در جهت استمرار باورهای آئینی و آداب و رسوم مذهبی و اعتلای هر چه بیشتر آئین تعزیه است، عنوان کرد: اکنون استان کرمان به همت گروه‌های تعزیه فعال یکی از پیش قراولان تعمیم و گسترش هنر نمایشی مذهبی تعزیه در کشور است.

وی با اشاره به اجرای تعزیه خوانان کرمانی در کشور عراق و شهر های مقدس نجف و کربلا ، گفت: اجرای تعزیه در این شهر ها بسیار مورد استقبال زائرین و مجاورین حرمین شریفین در کشور عراق واقع شده و به لطف خداوند با انعکاس خوبی در سطح بین المللی همراه گشته است.

گفتنی است مراسم افتتاحیه هفتمین سوگواره تعزیه شهر محی آباد که با حضور جمع با شکوهی از ارادتمندان به اهل بیت (ع) و علاقمندان به هنر دینی تعزیه برگزار شد با اجرای تعزیه شهادت حضرت علی اکبر (ع) کار هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار همراه بود.




موضوع مطلب :



درباره وبلاگ

عاشق آقا و مولا ابوالفضل (ع) و دنیا هیچ ارزشی ندارد.
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 17
بازدید دیروز: 15
کل بازدیدها: 296104