سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
تنها علمدار هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار

همزمان با اولین روز از ایام فاطمیه (س)؛

نمایشگاه عکس عاشورایی ده زیار در موزه آگیرا کرمان برگزار می شود

نمایشگاه عکس عاشورایی ده زیار همزمان با دهه اول فاطمیه (س) در موزه آگیرا کرمان برگزار می شود.

ده زیار

به گزارش تنها علمدار، نمایشگاه عکس عاشورایی ده زیار فردا دوشنبه ( 2 اسفند ) همزمان با اولین روز از ایام فاطمیه (س) در موزه آگیرا شهر کرمان برگزار می شود.

ثارالله انکوتی دبیر اجرایی اولین سوگواره عکس عاشورایی ده زیار با اشاره به اینکه این نمایشگاه با تعداد 32 اثر عکاسی از هنرمندان عکاس کرمانی برگزار می شود، گفت: آثار نمایشگاهی در قالب برگزاری مسابقه عکاسی تهیه شده است.

وی افزود: آثار به ابعاد 50 در 70 بر روی تخته شاسی چاپ و از تاریخ 3 اسفند به مدت یک هفته در معرض دید عموم قرار می گیرد.

 

انکوتی خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه نمایشگاه فردا بعد از ظهر ساعت 16  با حضور مسئولان، جمعی از اهالی فرهنگ و هنر، اصحاب رسانه و فعالین هیئت های مذهبی در موزه آگیرا شهر کرمان واقع در کوچه شماره 6 خیابان شهید قرنی کرمان برگزار می شود.




موضوع مطلب :


فراخوان اولین سوگواره عکس عاشورایی ده زیار با موضوع "تعزیه "

خلق آثار عاشورایی، مبین تداوم خط سرخ شهادت و ایثار حسینی است. همراهی و همدلی هنرمندان با هویت و ارزشهای دینی مردم، عقب نماندن از قافله همدلان حسین(ع) است و در عین‌حال تزریق شور و احساس هنرمندانه‌ایست به جریان ابدی "کل یوم عاشورا و کل أرض کربلا". 

این سوگواره با هدف اعتلای مفهوم غنی عزاداری در فرهنگ ایرانی می‌کوشد جلوه‌هایی ناب از عشق و دلدادگی مردم ایران در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله علیه السلام را به تصویر بکشد.

موضوع:

به تصویر کشیدن مراسم تعزیه ده زیار در دو موضوع عکس حرفه ای و عکس موبایلی

مقررات شرکت در مسابقه:

 حداکثر تعداد 5 عکس از هر عکاس (با در نظرگرفتن سایز ضلع بزرگتر 2000 پیکسل) پذیرفته خواهد شد.

 عکس‌ها می‌تواند تک رنگ، سیاه سفید و یا رنگی در فرمت jpg  باشد.

 در صورتی که عکسی قبلا در مسابقه یا نمایشگاهی موفق به راهیابی یا کسب مقام و جایزه شده باشد از مرحله داوری حذف نخواهد شد.

شرکت‌کنندگان می‌بایست عکس‌ها را به ترتیب زیر به صورت انگلیسی نامگذاری نمایند:

 نام و نام خانوادگی و شماره عکس . به طور مثال:

Amir Ahmadi.1

عکاسان شرکت کننده فقط باید آثاری را که در روستای ده زیار عکاسی شده را ارسال نمایند.

 مشخصات هر شرکت‌کننده شامل: نام و نام خانوادگی، سن، تحصیلات، نشانی دقیق و شماره ثابت و همراه، در قالب فایلی با فرمت  word همراه با آثار ارسال گردد

دبیرخانه سوگواره، ارسال کننده را صاحب اثر می‌شناسد. در صورتیکه خلاف آن اثبات شود اثر از سوگواره حذف و کلیه امتیازات متعلق به آن ابطال می‌شود.

 عکس‌های ارسالی مسترد نخواهد شد.

 در صورت ناقص بودن فایل‌های ارسالی، آثار به سوگواره راه پیدا نخواهند کرد.

. برگزارکننده، کلیه حقوق چاپ و نشر آثار اعم از دیجیتال یا چاپ ورقی و برگزاری نمایشگاه‌ها را برای خود محفوظ می‌داند.

. کلیه حقوق معنوی و مادی آثار برگزیده با حفظ حق درج نام صاحب اثر متعلق به سوگواره است.

.به کلیه‌ شرکت کنندگانی که آثارشان به بخش مسابقه راه می‌یابد، گواهی شرکت خواهد شد.

. به آثاری که پس از مهلت مقرر به دبیرخانه سوگواره ارسال شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

 عکس‌ها باید در یک لوح فشرده یا به صورت فایل زیپ به همراه مشخصات مورد نظر به آدرس پستی دبیرخانه به آدرس یا پست الکترونیکی (ایمیل) ارسال گردد.

. ارسال آثار به دبیرخانه به منزله پذیرش مقررات شرکت در مسابقه است.

. تصمیم‌گیری در خصوص مسائل پیش‌بینی نشده بر عهده برگزارکننده خواهد بود.

دبیر اجرایی: ثارالله انکوتی

دبیر تخصصی: حمید قنبری

هیئت داوران : مهدی جعفری – محمد اسلامی – مجتبی صفرعلیزاده

جوایز در بخش حرفه ای: 

نفر اول:  700 هزار تومان

نفر دوم:  500 هزار تومان

نفر سوم:  200 هزار تومان

 

جوایز در بخش موبایلی:

نفر اول:  400 هزار تومان

نفر دوم:  250 هزار تومان

نفر سوم:  150 هزار تومان

 

گاهشمار سوگواره:

آخرین مهلت ارسال آثار:  15 بهمن 94

داوری آثار: 17 بهمن 94

اعلام نتایج:  23 بهمن 94

افتتاحیه نمایشگاه:  3 اسفند 94 به مدت 10 روز ساعت 16

محل برگزاری نمایشگاه و تقدیر از نفرات برتر: مرکز پژوهش های علمی و آموزشی آموزش و پرورش استان کرمان، موزه آگیرا. خیابان قرنی کوچه شماره 6

 مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر: سالن اجتماعات مرکز پژوهش های علمی و آموزشی آموزش و پرورش استان کرمان 12 اسفند  ساعت 18 

آدرس و تلفن دبیرخانه: حوزه هنری استان کرمان  32266310 و 09131953646

پست الکترونیک: akstazieh.dehziyar@gmail.com

ده زیار

ده زیار




موضوع مطلب :


فراخوان سوگواره عکس عاشورایی ده‌زیار کرمان منتشر شد

 

دبیر اجرایی سوگواره عکس عاشورایی ده‌زیار کرمان گفت: فراخوان نخستین سوگواره عکس عاشورایی روستای ده‌زیار کرمان با موضوع تعزیه منتشر شد  .

ده زیار

به گزارش تنها علمدار،  ثارالله انکوتی دبیر اجرایی اولین سوگواره عکس عاشورایی روستای ده زیار، امروز( اول بهمن)به رسانه ها اعلام کرد: این سوگواره با موضوع به تصویر کشیدن آیین شبیه خوانی ده زیار در دو بخش عکس حرفه ای و عکس موبایلی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری سوگواره اعتلای فرهنگ غنی عزاداری در فرهنگ ایرانی به شیوه شبیه خوانی است، افزود: سوگواره عکس عاشورایی ده زیارمی کوشد تا جلوه هایی ناب از عشق و دلدادگی مردم ایران اسلامی در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) را به تصویر بکشد.

 انکوتی با اشاره به اینکه عکاسان شرکت کننده فقط باید آثاری که در روستای ده زیار کرمان عکاسی شده را به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند، خاطر نشان کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه سوگواره تا پایان وقت اداری شنبه 10بهمن جاری است.

وی با بیان اینکه حداکثر تعداد5عکس از هر عکاس با در نظر گرفتن سایز و فونت مورد نظر در فراخوان پذیرفته خواهد شد، گفت: آثار ارسال شده به دبیرخانه سوگواره پس از انتخاب هیئت داوران چاپ و در ایام فاطمیه سال جاری از تاریخ 3اسفند به مدت 10روز در موزه آگیرا شهر کرمان واقع در پژوهشکده تعلیم و تربیت به نمایش گذاشته می شوند.

دبیر اجرایی اولین سوگواره عکس عاشورایی ده زیار با اشاره به اینکه عکس های ارسالی به دبیرخانه سوگواره مسترد نخواهد شد، تصریح کرد: حمید قنبری دبیر تخصصی سوگواره و آقایان مهدی جعفری، محمد اسلامی و مجتبی صفرعلی زاده اعضای هیئت داوری است.

وی از همکاری بسیار خوب نهادهای فرهنگی و بخش خصوصی استان در برگزاری این سوگواره عکاسی خبر داد و گفت: جوایز ویژه ای برای برگزیدگان سوگواره در هر دو بخش حرفه ای و موبایلی در نظر گرفته شده است و مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر چهارشنبه 12اسفند 94از ساعت 18در محل سالن اجتماعات مرکز پژوهش های علمی و آموزشی کرمان (پژوهشکده تعلیم و تربیت) برگزلر می شود.

انکوتی افزود: برای ارسال آثار باید به دبیرخانه اولین سوگواره عکس عاشورایی ده زیار واقع در حوزه هنری استان کرمان به آدرس خیابان امام خمینی(ره) کوچه شماره 8مراجعه و یا از طریق پست الکترونیک به آدرسakstazieh.dehziyar@gmail.com  ارسال نمایند، همچنین شماره تلفن های 32266310و 09131953646برای دریافت اطلاعات بیشتراز نحوه برگزاری سوگواره در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، روستای ده زیار به عنوان کانون برگزاری آیین تعزیه خوانی استان کرمان همه ساله در ایام محرم و صفر به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی میزبان تعداد زیادی از عکاسان برای خلق آثار عاشورایی است.




موضوع مطلب :


رئیس انجمن تعزیه کرمان خبر داد:

راهیابی 7 گروه تعزیه به سومین سوگواره استانی تعزیه روستای ده زیار

رئیس انجمن تعزیه کرمان با اشاره به اتمام بازبینی آثار ارسالی به دبیرخانه از راهیابی 7 گروه تعزیه به سومین سوگواره استانی تعزیه روستای ده زیار کرمان خبر داد.

به گزارش تنها علمدار، حمید قنبری رئیس انجمن تعزیه کرمان و دبیر تخصصی سومین سوگواره استانی تعزیه روستای ده زیار کرمان با اشاره به اینکه سوگواره تعزیه روستای ده زیار به مناسبت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) به صورت استانی برگزار می شود، گفت: تا پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه 12 گروه تعزیه از سراسر استان ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه آثار ارسالی توسط هیئت بازبینی سوگواره بررسی شد، افزود: در این مرحله 7 گروه تعزیه از استان به مرحله اجرا راه یافتند که طبق برنامه زمانبندی ارائه شده مجلس تعزیه خود را شبیه خوانی می کنند.

قنبری با اشاره به اینکه در بخش رقابتی سوگواره تنها مجلس تعزیه شهادت حضرت علی اکبر (ع) شیه خوانی می شود، خاطر نشان کرد: تحریف زدایی از نسخ مربوط به مجلس تعزیه شهادت حضرت علی اکبر (ع) ، آسیب شناسی هنر تعزیه و ارتقای سطح تعزیه در استان کرمان از اهداف اصلی برگزاری این سوگواره است.

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


جشن ولادت




موضوع مطلب :


1   2   3   4   5   >   
درباره وبلاگ

عاشق آقا و مولا ابوالفضل (ع) و دنیا هیچ ارزشی ندارد.
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 36
کل بازدیدها: 296717